close
تبلیغات در اینترنت
روش‌های تبدیل شکست به موفقیت

مجتمع چاپ سعید


پرکارترین و موفق‌ترین کارآفرینان زمان ما به شکست به عنوان عامل‌هایی می‌نگرند که می‌توانند به فرد در رسیدن به هدفش کمک ‌کنند، از این رو شکست را با آغوش باز می‌پذیرند. توماس ادیسون در مورد مدت زمانی که طول کشید تا لامپ را اختراع کند، گفت " من 10 هزاربار شکست نخوردم، من با موفقیت 10 هزار روش را یافتم که کار نمی‌کردند". اگر فقط چند باری است که شکست را تجربه کرده‌اید، هنوز راه‌های زیادی برای ادیسون شدن در پیش دارید. می‌توان هر شکستی را به یک داستان موفقیت…

تماشای جزئیات بیشتر
روش‌های تبدیل شکست به موفقیت
کسب و کار
روش‌های تبدیل شکست به موفقیت

پرکارترین و موفق‌ترین کارآفرینان زمان ما به شکست به عنوان عامل‌هایی می‌نگرند که می‌توانند به فرد در رسیدن به هدفش کمک ‌کنند، از این رو شکست را با آغوش باز می‌پذیرند. توماس ادیسون در مورد مدت زمانی که طول کشید تا لامپ را اختراع کند، گفت " من 10 هزاربار شکست نخوردم، من با موفقیت 10 هزار روش را یافتم که کار نمی‌کردند". اگر فقط چند باری است که شکست را تجربه کرده‌اید، هنوز راه‌های زیادی برای ادیسون شدن در پیش دارید.

می‌توان هر شکستی را به یک داستان موفقیت تبدیل کرد، داستانی  که پیامد نهایی کسب و کار ما را شکل می‌دهد. شکست‌ به ندرت موجب خوشحالی افراد می‌شود و بیشتر در آن‌ها اضطراب و سرخوردگی ایجاد می‌کند و در نهایت به پایان رویاهای‌شان ختم می‌شود. اما این امکان وجود دارد که هر شکستی را به یک داستان موفقیت تبدیل کرد؛ داستانی که پیامد نهایی کسب و کار شما را شکل می‌دهد. و اما روش کار:

 

1- مشتریان ناراضی خود را به حامیان خود تبدیل کنید

 

نگاه سطحی به خدمات و نادیده گرفتن مشتریان ناراضی می‌توانند کسب و کار شما را قبل از آن که اوج بگیرد، به نابودی بکشانند. اما توجه داشته باشید که همین مشتریان ناراضی می‌توانند کسب و کار شما را از شکست به پیروزی برسانند.

 

از مشتریان ناراضی بخواهید درگیر کار شوند و آن‌ها را دعوت کنید تا جزو کسانی باشند که نسخه بتا یا محصول جدیدی را که می‌خواهید معرفی کنید را آزمایش کنند. به آن‌ها بگویید که نقطه نظرات و بازخوردهای آنان ارزشمند و جزء جدایی‌ناپذیر موفقیت شرکت است.  مشتریانی که درگیر مسائل شرکت شما می‌شوند، به احتمال زیاد به حامیان برند شما تبدیل خواهند شد و شما را تحسین خواهند کرد.

 

2- تبدیل فرصت به یک موقعیت 

 

در سال 2016 میسون وب سایتی به نام The Point را ساخت تا به کمک آن افراد را گرد هم بیاورد و مسائل اجتماعی را حل کند. این کسب و کار با وجود برخورداری از حمایت‌ و پشتیبانی کارآفرینی، در اولین سال کار خود تقریباً یک میلیون دلار از دست داد. میسون در طی این رکود و بحران، تمرکزش را روی انجام معاملات و ارائه تخفیف برای گروه‌هایی گذاشت که قصد داشتند کالا یا خدمات مشابهی را خریداری کنند و این گونه بود که سایت تخفیف گروهی Groupon خلق شد. اگر میسون پس از شکست The Point تسلیم می‌شد، کس دیگری این روند رو به رشد جذب سرمایه مردمی و انبوه‌سپاری را در دست می‌گرفت و محصول مشابهی را تولید می‌کرد. در عوض، میسو در حال حاضر به افرادی کمک می‌کند که ممکن است استطاعت خرید برخی محصولات و سرویس‌ها و رفتن به تعطیلات را نداشته باشند.

 

 

3- اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

 

اعتماد به نفس با باز کردن درها به روی کسب و کار اتفاق نمی‌افتد. اعتماد به نفس چیزی است که با پرورش دادن آن و مواجه شدن با چیزهای که معمولاً شما را عقب می‌رانند، بدست می‌آید. می‌دانید که شکست‌ها بدون توجه به ایده کسب و کار شما اتفاق می‌افتند. نکته اینجا است که نباید بکلی از شکست‌ها اجتناب کرد، باید شتاب قبل از شکست‌ را حفظ کنید تا بتوانید بر آن‌ها غلبه نمایید. برای افزایش اعتماد به نفس‌تان باید استقامت کنید.

 

4- شکست را به یک پیامد مثبت تبدیل کنید

 

همیشه در شکست‌ها یک داستان مثبت وجود دارد. استیو جابز توسط مدیرعامل شرکت اپل که خود استخدام کرده بود، اخراج شد. جابز می‌توانست بی سر و صدا کناره گیری کند یا روی یک نقشه انتقامی کار کند. اما او در عوض شرکت پویانمایی Pixar را به یک شرکت چند میلیارد دلاری تبدیل کرد و چهره فیلم‌های پویانمایی را برای همیشه دگرگون ساخت. اگر شرکت شما با شکست مواجه شده و حال و روز خوبی ندارد، بخش‌های کاربردی آن را بیرون بکشید، شاید بتوانید سهم سرمایه‌گذاران خود را بخرید و شرکت را آنگونه می‌خواهید راه بیاندازید. از شکست خود استفاده کنید و آن را در جهتی که به نفع زندگی شماست تغییر دهید.  

 

 

5- به دیگران بیاموزید

 

هیچ آموزگاری بهتر از آموزگاری نیست که خودش تلاش کرده باشد، شکست را تجربه کرده باشد و در نهایت موفق شده باشد. آگاهی و اطلاعات ارزشمندی را که از بهترین و بدترین تجربیات خود حاصل کرده‌اید به فرصتی برای مشاوره با کارآفرینان دیگر تبدیل کنید. کتاب‌های الکترونیکی یا محصولات دیجیتالی بسازید که تخصص شما را برجسته می‌کنند.

 

6- فقط روی چیزهای مهم تمرکز کنید

 

شکست می‌تواند شما را از تعهدات الزام‌آور و قید وبندهای کاری و چشم و هم‌چشمی با کارآفرینان دیگر برهاند. دوباره شروع کنید و فقط روی چیزهایی تمرکز کنید که واقعاً مهم هستند، این موارد مهم ممکن است تولید یک محصول یا تمرکز روی شنیدن حرف‌های مشتریان باشد تا منتقدین.

 

 

7- از بین بردن رفتارهای نامناسب

 

احساس آشفتگی و خستگی و درماندگی می‌تواند کار شما را به تعویق بیاندازد و شما را غرق کارهای غیرضروری نماید. یا ممکن است باعث شود به جای شفاف عمل کردن و پذیرفتن انتقادها و پیامدهای ناموفق ناشی از عملکرد نادرست شما، دوری از همکاران و سرمایه‌گذاران را برایتان در پی داشته باشد. زمانی را به فکر کردن روی رفتارهای نامناسب خود اختصاص دهید تا بتوانید موفقیت آینده خود را بسازید. با بدترین عادت‌های خود روبرو شوید و به الگوهای رفتاری منفی خود اعتراف کنید و از آن به عنوان فرصتی برای از بین بردن همیشه آن‌ها استفاده نمایید.

 

 

8- شکست را تمرین کنید

 

سارا بلیکلی، بنیانگذار Spanx می‌گفت که پدرش اصرار می‌کرد که او هر هفته در کاری شکست بخورد و گزارش آن را به پدرش بدهد. این کار به سارا کمک کرد تا به شکست به عنوان رمز نهایی موفقیت بنگرد. در دام کامل بودن و بی عیب و نقص بودن خود گرفتار نشوید. محصول خود را راه‌اندازی کنید و حداقل تا اندازه‌ای برای شکست آماده باشید. هر چقدر هم که آماده باشید، همه چیز آنطور که شما انتظار دارید خوب و بی نقص پیش نمی‌رود. از آن شکست‌ها استفاده کنید و اطلاعات خود را بالا ببرید تا بتوانید شرکتتان را بهتر و بزرگتر از قبل بسازید.

 

9- یاد بگیرید از پیروزی‌های سریع خود استفاده کنید

 

هر کسی به پیروزی‌های سریع نیاز دارد تا به او کمک کند از شکست‌ها و موانع ذهنی عبور نماید. به جای تمرکز روی "شکست" و عدم دست یافتن به هدف درآمدی که برای خود در نظر گرفته بودید، ببینید با چه استراتژی می‌توانید جریان‌های درآمدی خود را متنوع کنید و شکاف‌ها را پر نمایید. یک کالای دیجیتالی مثل کتاب الکترونیک بسازید یا برای مشتریان جاه‌طلب خود یک مغز متفکر سازماندهی کنید تا به پر شدن حساب بانکی شما کمک کند. حتی می‌توانید نگاهی به پیروزی‌های کوچکتر خود بیاندازید که منجر به هدف‌های بزرگ شده‌اند.

 

10- امکانات را دوباره بررسی کنید

 

شکست نقطه توقف در کسب و کار شما نیست. بلکه یک تقاطع است. فرصت را غنیمت بشمارید و آنچه را که می‌خواهید و آنچه را که در زندگی شما امکان‌پذیر است، دوباره تصویرسازی کنید. به جای آن که غرق در شکست پیش روی خود شوید، آن را غنیمت بشمارید و زندگی خود را به شکل بهتری تصور نمایید.

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

همین حالا ما را لمس کنید


. آیا شما برای ایجاد پروژه جدید با ما آماده هستید ؟ خیلی خوب . از طریق ایمیل و شماره تماس با ما درمیان بگذارید
ما در اسر وقت به سفارش شما رسیدگی میکنیم

123-456-6789